Public Beta 6 erschienen

Geschrieben von Semirben | Daniel. Veröffentlicht in X-Plane

v11 Word Mark final

Gerade eben ist die Public Beta 6 von X-Plane 11 erschienen. Aktuell gibt es noch keinen Changelog, dieser wird hier aber nachgeliefert Changelog nachgeliefert. Public Beta 4 war leider auf vielen Geräten ein sogenannter "Dead on Arrival", also eine Version,  die gar nicht erst gestartet werden konnte. Grund dafür war ein Fehler in den Shadern für Nvidia-Grafikkarten. Dies wurde durch den Emergency Release von Beta 5 behoben. Dennoch hatte Beta 4 einige interessante Bugfixes und Neuerungen.

Die beste Neuerung dürften die neuen Flugmodelle für Kolben- und Jetmotoren und speziell das neue Verhalten von Propellern mit der Umwelt sein, die durch Austin Meyer grundlegend überarbeitet wurden. Mit diesen Änderungen hat X-Plane 11 einen weiteren Schritt hin zu einem ultra-realistischen Flugmodell gemacht. Weitere Bugfixes sind Verbesserungen im GPS und FMS, die Einführungen wirklicher Zeitzonen und dem Hinzufügen von User-generierten Joystickkonfigurationen.

Ja, es gab einen kleinen FPS-Einbruch in Beta 4/5, laut ersten Berichten soll sich dies in Beta 6 aber wieder ein wenig gebessert haben. Dies konnte ich auch in eigenen Tests nachvollziehen. Ungefähr 5-10 Frames pro Sekunde sind seit Beta 5 hinzugekommen. Herunterladen kann man sich die neue Beta über den X-Plane Installer, indem man den Haken bei "Check for new betas as well as updates" setzt.

Den Changelog kann man auf der Seite von Laminar Research einsehen oder bei uns nach einem Klick auf weiterlesen.

Link Laminar Research

Key Features & Improvements

  • XPD-7464 Fixed FPS issues due to smoke lasting forever.
  • Plugin API fixes:
    • Plugin keyboard focus – keyboard interactions should work between plugins and X-Plane.
    • XPD-6440 Rare memory scribble.
    • XPD-7080 Persisted plugin commands lose descriptions.
    • XPD-7240 Plugin menus missing ticks & dots.
  • XPD-7410, XPD-7436 Fixed interior lighting flashing when reflection settings not at min.

Additional Bug Fixes

  • Tuned fog to be less foggy in good vis, more foggy in bad vis.
  • More flight model tuning.
  • Initial loading screen now displays version info.
  • New user-submitted flight config files.
  • XPD-6568 Added Portuguese and Spanish translations, updated French and German.
  • XPD-6731 We now sync the menu text for a window no matter how it’s closed.
  • XPD-6952 Popping out G530 to second monitor breaks sim text.
  • XPD-7029 Authenticating after demo mode gives joystick controls back.
  • XPD-7080 We now persist plugin-created command descriptions in the joystick and keyboard prefs files.
  • XPD-7130 Fix for real weather not being properly updated.
  • XPD-7174, XPD-7282 Fixed sound with multiple monitors.
  • XPD-7255 Bug fixes for multi-monitors.
  • XPD-7353 Fix for inability to drag AI aircraft on the map.
  • XPD-7397 Fix for not being able to click on the text of radio buttons.
  • XPD-7403 Turns off networked IOS in favor of only IOS on second monitor.
  • XPD-7404 Removed the pref for reset-on-crash and replaced it with an unobtrusive popup to suggest you go to the flight config screen.
  • XPD-7425 Fixes green buttons in IOS.
  • XPD-7428 Fix for aircraft prefs getting trashed by an AI aircraft.
  • XPD-7429 New CDU Display Remains “ON” When Battery Turned OFF.
  • XPD-7431 Fix for discarding your “start engines running” pref.
  • XPD-7437 Crash on startup due to missing navaid entry (Navigraph).
  • XPD-7440 Fix for crash looking up airport IDs due to inconsistencies in their case.
  • XPD-7444 Fix for “detail” output enums getting added multiple times when using the filtering.
  • XPD-7445 Fixed scrolling in Data Output screen.
  • XPD-7450 Prop feathering on ground causes airplane crash.
  • XPD-7453 Fix for storing translated versions of Ctrl and Shift in your prefs, causing prefs to get trashed if you change languages.